t.dince®

13 Aralık 2009 Pazar

KATI YAĞ NEDİR, TÜKETİLMELİMİDİR.. BİR KİMYACININ ANLATIMI !!


 

 
Diploma tezimi Turkiyenin unlu margarin fabrikasinda hazirladim...
 

 
Kokusuzlastirilmis ve aritilmis SIVI pamuk cekirdegi yagini HIDROJENE
EDEREK DOYURMANIN ve de vucud isisina son derece tehlikeli sekilde
yaklastirmanin nesinin akla uygun oldugunu ne ben cozebildim. Ne de bu
konuda benden cook daha bu konuyu bilmesi gerekenlere tum
 ugrasmalarima ragmen COZDUREBILDIM :-))
 

 
Stajimi ve tezimi basariyla bitirdim, hocama teslim ettim
 
O gun bugundur agzima margarin koymamaya kesin karar
verdim ve uyguladim
 
Margarin ambalajlarina, kesinlikle, sigara ambalajlarina getirilen
zorunluk getirilmelidir.
 

 
Margarin sagliga COK ZARARLIDIR yazilmalidir!!!
 

 
ISTE EN ILGINC KISMI!
 

 
  Margarin plastikten yalnizca 1 molekul farklidir. iste bu gercek
beni hayatim boyunca bir daha margarin ve diger hidrojene yiyecekleri
yemekten alikoymustur Hidrojene demek molekuler yapisina hidrojen eklenmis
demektir. (Kimya egitimim sebebiyle biraz daha ayrintili bilgi vermek isterim.
 
Bir yagin kati degil de sivi olmasinin sebebi molekulunde yer alan
 
Karbon atomlari arasinda tek yerine birden cok bag olmasidir
 
(Karbon-Karbon arasindaki baginin cift olusu) Hidrojen atomu bu baglari
 
cozer ve yag molekulune eklenir. Kimya dilinde bunun adi Hidrojenasyondur.
 
Hidrojenasyon sebebiyle sivi haldeki yag katilasir, tereyag gibi bir gorunum
 
kazanir. Tabii bu islem yagi daha besleyici yapmaz. Yag ne ise yine odur
 
Kokusu benzetilse de besleyiciligi tereyag gibi degildir. Ornegin hala
 
pamuk cekirdegi yagiidir. Ustelik simdi katidir ve artik sivi hale
 
gecmek icin daha yuksek bir sicakliga ihtiyaci vardir. Ergime sicakligi
 
tehlikeli bir sekilde vucut sicakligina (36,5 dereceye)yakin hale gelmistir. Tuncay)
 

 

Kendiniz de deneyebilirsiniz:
 
Bir paket margarine alin ve golge bir yere koyun.
 Iki gun icinde sunlari gozlemleyeceksiniz,
 

 
Uzerinde bir tane bile sinek yok!
Bu size birseyler anlatmali.
 

 
Curumemis ve kotu kokmamistir.
 

 
Cunku hicbir besin degeri yoktur ve uzerinde hicbir sey gelismez.
Hatta mikro organizmalar bile yerlesmez.
 Neden? ? ?
 

 

Cunku nerdeyse plastiktir.
Evdeki plastik kablonuzu eritip de tostunuza surer misiniz ?
 

 
Isterseniz surmeye devam edin ama en azindan
 
gelecek nesillere cocuklariniza bu vicdansizligi yapmayin.
 
 Saglikli gunler dilerim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder